Alla inlägg under oktober 2008

Av Susanna Öström - 31 oktober 2008 10:22


Jajemen, sovmorgon fick jag idag *skönt* Albin vaknde inte förrän 7,50 :-)
Så han sov hela 13 timmar i sträck i natt, lilla gubben är så duktig. Trodde det skulle bli svårt att få honom att somna nu på förmiddagen, men vid 9,30 började han gnugga sig i ögonen, så jag la honom i sin säng och han låg och pratade en stund, men sen blev han tyst och vid 10 så sov han :-)

Tror dock inte att han sover så länge, men det gör detsamma, bara han får sova lite, så han orkar vara vaken till eftermiddagen. Annars blir det grinigt och gnälligt och det är inte kul för någon av oss.
Jag hade planerat att gå en LÅNG promenad till konsum och köpa blöjor idag, men det blåser nästan storm ute, det är verkligen IS vindar så jag vill nog inte ta ut Albin på någon lång promenad i detta väder, det blir en kortis med Qira sen. Men långpromenaden får allt vänta till ikväll .

Om det slutar blåsa lite, så kanske man kan gå efter mellis och kanske åka bil med Kristian hem, vi får se. 

Jag vill ju inte riskera att Albin blir förkyld igen nu när han precis blivit bra.

Annars idag så blir det nog städning tror jag, måste städa det ser verkligen ut som ett bombnedslag här, katastrof! Ska i alla fall plocka i köket och funderar på att städa badrummet också, får se vad orken säger.
Dammsugning tar vi när Albin vaknat eller i kväll.
Nej nu ska jag kolla på gårdagens avsnitt av sjukhuset sen ska jag sätta fart.

Ha en bra dag, skriver lite mer ikväll!

Krem

Av Susanna Öström - 30 oktober 2008 22:00


Ja nu får det bara bli en snabb lite blogg, orkar inte skriva nå mycket.
Är sjukt trött!

Idag har jag och Albin åkt buss till stan för att träffa Linda och Freja. Kan ärligt säga att det var första gången jag åkte buss i Övik och jag har bott här i 2½ år snart.
Men det gick bra, och Albin tyckte att det vara spännande :-)

På stan inhandlades en vintermössa till Albin så nu säger han: Kiruna here I come :-) eller något haha :-P
Underbart väder fick vi på stan också, kallt men kanon fint :-)
Blev en liten fika på UH också innan vi for hem.

 

Innan vi for till stan så blev det en prommis med Qira.

Efter middagen blev det ett litet bad för Albin, han verkligen ÄLSKAR att bada. Vill inte riktigt gå upp ur baljan.

Efter badet gick jag och Qira prommis med Sofie, Hoppan och Electra :-)


Nu har jag glott på tv så nu väntar sängen, ska bli så skönt att sova :-) Och så är det snart helg, vilket betyder att vi har en hel helg tillsammans att bara mysa hela familjen tillsammans :-)

*älskar mina grabbar*

Hoppas ni får en god natts sömn, det är i alla fall vad jag tänker försöka få :-)

Natti Natti


Av Susanna Öström - 29 oktober 2008 14:18

Städa, ja det skulle jag verkligen behöva, men orkar jag det? NEJ! inte just nu i alla fall.
Får väl se när jag skrivit klart här, om jag kanske orkar då.
men skulle inte tro det. Får nog storstäda till helgen istället.
Jag har i alla fall plockat lite i köket och tvättat en maskin tvätt och hängt den :-)
Verkligen hoppas att Kristian hinner få på vinterdäcken ikväll så jag har bil imorn, eftersom jag ska träffa Linda och Freja imorn, det är längesedan nu.
Så skoj att de är födda med bara två dagars mellanrum :-)
Plus att både jag och Linda fyller i maj :-) Men bara 6 dagars mellanrum haha :-P Lite skoj faktiskt!

Albin sover nu, eller det tror jag iaf, han ligger i alla fall i sängen och är tyst, så jag antar att han sover :-)


Efter lunch var vi ute på promenad i ca 50 minuter :-) *skönt* Och jag var så stolt när jag skulle kolla på stegräknaren och se hur många steg det hade blivit, jag kände på mig att det skulle ha blivit många, men då visar det sig till min besvikelse att den har suttit snett så den hade inte registrerat
ETT ENDA STEG! Lite Less jag blev?!?

Albin tycker att det är så skönt att vara ute, men han HATAR att klä på sig ytterkläderna... Men det är smällar man får ta.

 

Nej ska man orka ta tag i något i alla fall? kanske städa på badrummet, det skulle verkligen behövas, eller så kanske man ska plocka undan alla leksaker som ligger överallt, skulle också behövas.
Han har inte fyllt 1år än men är
VÄLDIGT duktig på att sprida ut leksaker överallt haha !

Jaja, ha en fortsatt trevlig dag!

 

Hej Hopp! 

Av Susanna Öström - 29 oktober 2008 08:01


Ja oj vad kommentarer jag får :-) Så kul att läsa!
Och fölåt Tobbe att jag inte sagt att jag skaffat ny blogg :-P Tur att du hittade den :-)
Albin skickar en
STOR KRAM till sin farbror :-)
Och Tobbe jag kan säga att maten igår var hur god som helst :-) Det tycktevi alla tre :-)

 

Idag vaknade Albin 7,30 så då blev det blöjbyte och välling :-) Min lille kille har blivit så duktig att sova på nätterna, han sover MINST 12 timmar i sträck :-) Det är så *skönt* 

Nu är det snart dax för gröt till både mig och lilleman, jag känner mig så duktig nu när jag börjat äta gröt varje morgon :-) 


Nu imorse när vi klev upp så låg snön fortfarande kvar *jippie* Det var även -3 grader, så nu börjar det bli vinter.  Jag hoppas på att det kommer mera snö.
Ikväll ska vi göra av med
MASSA pengar, ska åka och hämta Kristians nya vinterdäck, men det är ju värt det, nu vet man att han inte behöver nya vinterdäck på flera år, men till sommaren är det väl dax för nya sommardäck haha :-P 

 

Just det, Albin har börjat försöka blåsa på maten själv :-p

Han lägger huvudet mot tallriken och så blåser han, ser så himla skoj ut, mitt lilla tokpucko haha :-p


Kristian var
TIDIGT uppe idag, jag minns inte ens att jag hört hans väckar klocka *skönt* Så jag vet inte när han for på jobbet, men han skulle vara tvungen att vara där tidigt och det tror jag nog att han var. Men jag brukar vara tvungen att väcka honom, men imorse var han duktig :-) *älskar*


Nej nu ska jag aktivera min lilleman här lite grann, men jag skriver garanterat lite senare :-)
Nu ska vi lyssna lite musik tror jag :-)

Älskar mina grabbar mest av allt i hela världen :-) *puss och kram på er*


Ha en bra dag!

HejHopp! 

Av Susanna Öström - 28 oktober 2008 19:08

Måste skriva några rader!

Alla som känner mig vet nog om att jag kämpar med min viktminskning, eller kämpar och kämpar men jag försöker i alla fall :-)
Jag började väl igen för ca 1½ vecka sedan och har redan gått ner 2,2 kg :-D känns så jäkla bra. Mitt midjemått har miskat med 6-7 cm sen i våras, och det känns också helt underbart! Det är ju faktiskt midjemåttet man vill förändra, vikten spelar ju egentligen ingen roll!
Och det bästa av allt, jag gör inte så mycket.
Jag äter iofs inte pasta,ris eller potatis speciellt ofta, äter inte bröd eller godis. Fikar gör jag men med måtta.
Jag försöker röra på mig minst 1½-2 timmar / dag. Vilket oftast resulterar i ca 45 minuters promenad varje dag med Albin och Qira :-) Är så Jäkla godissugen bara, men jag måste säga att det svåraste är fan att låta bli smörgåsarna. Det är riktigt jobbigt.
Men jag har ätit lite bröd, men väldigt lite.
Just ja, jag äter havregrynsgröt till frukost varje morgon :-)
Känner mig ganska peppad nu faktiskt, NU ska jag klara detta. Jag vill vara nöjd med mig själv igen.

Visst har tanken dykt upp att jag faktiskt ska ha fler barn och varför ska jag då kämpa mig ner i vikt när jag ändå kommer att gå upp igen. Men jag ska F*n inte tänka så, det är nog mycket lättare att gå ner i vikt efter nästa barn om man inte har så mycket med sig från det första.
Och så har jag väl inte riktigt tänkt gå upp 23 kg med nästa barn heller :-P Då ska jag nog försöka röra mer på mig, fast får jag denna foglossningn som jag hade nu, även nästa gång då är jag körd, då lär jag inte kunna röra på mig i alla fall.
Men det ska nog gå bra, det är förhoppningsvis några år kvar tills dess :-) Jag vill verkligen ut och jobba och ge Albin den tid som han behöver innan nästa bebis kommer till familjen :-) Så vill vi helst ha hus först också!
Nej nu har jag inte tid att sitta här längre, nu börjar tv kvällen :-) Och så måste jag fara och handla mjölk sen också...

Förresten första snön har kommit idag! Så mysigt!
Men ha en trevlig kväll!

Kramkram

   

Av Susanna Öström - 28 oktober 2008 09:01


Jajemen, en ny dag, och det är KALLT hela -2.6 grader var det imorse, så kristian fick ta min bil till jobbet, då det inte är några vinterdäck på hans än. Men troligen får vi däcken ikväll eller imorgon :-) Så då blir det att byta däck på sista bilen :-) Skönt att får det gjort.
Nya däck får han också på sin bil, eller får och får det ska man väl inte säga, MÅNGA tusenlappar försvinner, lagom till julklapps handling och sånt, men men det är sånt som bara måste köpas så det får man helt enkelt räkna med.
Håller på och försöker söva albin nu, han ligger i sängen och har gjort i ca 20 minuter, men han bara leker och pratar, men så länge han inte skriker så får han ligga där, för jag vet att han somnar tillslut, för han är trött.


Annars idag händer inget alls, ska försöka vara ute en hel del har jag tänkt, plus att jag ska laga älgbiffar m potatis och svamp & löksås till middag :-) *mums*


Hur kan det vara så svårt med julklappar och födelsedagspresenter?
Albin fyller 1 år den 17 December och så är det julafton exakt en vecka efter det.
Iofs så är han så lite än, så han bryr sig väl inte alltför mycket, men man vill öndå att han ska få den perfekta första riktiga julen :-)  Men det tror jag att han får. Allt kommer att bli kanon :-)
Nej nu ska jag ta och ge vovven mat och sen ska jag ringa till Jennifer :-) Hon ville prata med mig :-) Lilla gullungen :-)


HejHopp

Av Susanna Öström - 27 oktober 2008 18:25

 

Jag gillar hösten, men nu när man har hund är hösten inte den bästa årstiden.
Man hinner inte ut på någon kvälls promenad innan mörkret faller, och det känns bara så dystert.

Höstens mörker leder till vintern, men förhoppningsvis så kommer det snart snö så det blir lite ljusare i alla fall.
Hoppas går ju.
Ska faktiskt bli ganska skoj med vinter nu, då det blir Albins första "riktiga" vinter, förra vintern minns han ju knappast eftersom han föddes exakt en vecka före julafton.
Men denna vinter kommer han ju kunna vara ute och leka i snön, det ska bli så spännande att se hur han beter sig när första snön kommer!

Julen blir att fira i Kiruna tillsammans med Kristians familj och släkt. Ska bli riktigt skoj att fira jul med dem, men samtidigt självklart väldigt ledsamt att inte få fira med min familj, men nu är vi en egen liten familj och måste faktiskt välja hur vi ska göra, vi får ta vart annant år helt enkelt. Och det ska nog gå bra det också :-)

Nyåret blir att fira i Lycksele tillsammans med min familj och delar av min släkt :-) Det ska bli himla skoj! Saknar ju alla massor.
Jag hoppas verkligen att min mamma och min mormor kommer upp hit när Albin fyller 1 år, det skulle betyda så enormt mycket!
Så jag håller alla tummar och tår att mamma kan få ledigt och att mormor kan ändra sin tid hos läkaren :-)
Nej nu är det dags att klä Albin så vi får åka till min jobbarkompis med Kristians gamla vinterdäck för att få nya :-)

Vem vet, kanske hinner med en 3:e blogg idag vi får väl se haha :-P


HEJ HOPP!

Av Susanna Öström - 27 oktober 2008 09:12

Ja igår blev det hela 17000 steg :-)


Får se hur många man lyckas med idag.


Vad finns det för planer för dagen då?

Började med att Albin vaknade vid 6,45 vilket är helt okej enligt mig :-) 

Gjorde välling.böt blöja, gav välling och sen gick vi upp och lekte.
vid 8,20 var det dags att sova igen för Albin. Han somnade hyffsat fort men vaknade efter bara 10-15 minuter och var jätte ledsen, då hade han gjort ännu en bajsblöja :-( Stackaren, tror verkligen att de övre framtänderna är på G, det såg ut som det i munnen på honom, plus att han verkar dålig i magen, och dreglar floder.
Men det vore ju skönt om de kunde ploppa upp någon gång, då de besvärat honom länge nu.

Snäll som han var så somnade han om direkt efter blöjbytet och nu sover han, men jag har en känsla av att han inte kommer att sova så länge. Men vi får se.
När han vaknade så är det lunch och promenad med Qira som är närmast på Schemat.
Sen måste vi fara in till mitt jobb så jag får prata med Agneta lite om julschemat.
Annars har vi inga planer idag.

Jag kan säga en jätte bra sak, Min rygg är MYCKET bättre :-) *skönt*

Kan till o med svanka utan att jag håller på å börja grina :-) *wiie* 


Ska bli skoj att se hur mycket man får jobba i December och början av Januari. Jag hoppas på MYCKET jobb, men men bäst att inte hoppas för mycket. 


Nej nu ska jag ta å göra något. Vet ej vad men något blir det i alla fall.
Kanske skriver något senare,
ha en toppen dag :-)



Hörs!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards