Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Ett tag sedan nu.

Av Susanna Öström - 3 februari 2009 20:08



Jobbsökande, jobb, dagis, tänder och rulla runt!


Haha, vilken rubrik :-P 

 

Jobbsökandet gick åt HELVETE. Känns fruktansvärt tråkigt. Först blev jag kallad på intervju angående en tjänst som ställföreträdande butikschef. Då lär de ju tyckt att man var intressant iaf. Men fick tyärr inte jobbet men blev istället kallad till en gruppintervju angående jobbet som butiksmedarbetare. Okej, ska erkänna att jag nog hade ganska stort hopp om att kunna få en tjänst som butiksmedarbetare, men inte då.

Alla på jobbet tycker det är konstigt att jag inte fick något, liksom först är man intressant som Stft. Butikschef, men sen helt plötsligt är man inte ens tillräckligt intressant för att få ett jobb som butiksmedarbetare, känns lite skumt men men.

Jag kan iaf
tacka Patrik 1000 ggr att han gick på föräldraledigt i Söndags, för nu har jag fått ett 50 % vikariat fram till o med sista april :-) känns jätte skönt.

 

Jobbar det gör jag, men denna vecka är det endast lördag känns faktiskt skumt att vara hemma en hel vecka.


Idag har det sprungit folk här från Skanska, då det tydligen är ett läckage i något avloppsrör så de måste tydligen riva en del i vårat golv i lägenheten,
*jippie* eller inte. Har vi tur så räcker det att riva golvet inne i städskåpet, men har vi otur så får de riva golvet i badrummet eller kanske i hallen. *less*

 

 

Dagis för Albin går bättre och bättre :-) Han var där igår och visst han blev ledsen när jag gick, men hon sa att det går över på 2 minuter, sen hade han skrattat och lekt hela dagen. 

Han hade fått en ny kompis också :-) Melker hette han, han började tydligen sin inskolning nyligen, han och Albin fann varandra direkt sa fröken :-) Känns inte alls lika ångestfyllt att lämna honom på dagis längre, han verkar trtivas bättre och bättre faktiskt :-) 

 

Tänder är det på G i Albins mun, tycker så synd om honom, han vaknar en gång varje natt och bara skriker och skriker, så vi ger alvedon och då ger det med sig efter en stund och så vill han gärna få en vällingflaska för att sedan kunna somna om. 

 Imorse vaknade han så sent så att pappa försov sig till jobbet :-P kl.8,30 vaknade albin.
När jag tog upp honom så såg det ut som att han kräkts i sängen, men när jag såg att alla hans kläder var ner bajsade så förstod jag att han hade bajsati sängen. Stackaren är så röd i rumpan av det frätande "tand bajset". Han har så ont. Tror att det blir att ställa honom i duschen efter varje bajsblöja istället för att torka med dessa våtservetter.

 

Jag har inte sett några tänder som är på G än, men dåliga i magen kan de ju bli flera veckor innan tänderna tittar fram.  Hoppas bara att han slipper ha så här i flera veckor.

 

Dagis imorgon för honom iaf. Får nog förvarna dem om att han är rätt dålig i magen, annars får de väl en chock :-P

 

 

 

Ni undrar nog vad jag menar med rulla runt!



Jo nu ikväll började jag träna rulla runt med vovven min :-) Gick väl sådär, men fick henne att göra det 3 ggr iaf :-) Så nu ska det kämpas till hon gör det på kommando :-)
Tror vi höll på
10 minuter och hon är helt slut nu hehe, sötnöten.

På tisdag börjar hundkursen också. *spännande* Längtar verkligen. Ska bli så skoj att komma igång och förhoppningsvis hitta rätta motivationen. 

På fredag ska jag även till Reginas Zoohörna och köpa ett nytt sele till Qira för att se om det kan hjälpa oss eller rättare sagt mig i våran dragkamp :-) 

 

 

Just ja, igår tog Qira och jag bilen och for till stan och hälsade på min jobbarkompis Sandra och hennes vovve Pumba :-) Qira och Pumba fick busa lösa i skogen, och det tyckte de om vill jag lova. De kan nog bli kompisar :-) även om Pumba även var intresserad av att göra annat med min vovve också haha :-P *karlar de tänker inte på annat* haha!

 

 

 Jaja nu har jag skrivit lite iaf. Är du nöjd nu Jessika?? haha.



Passar på att bjuda på en bild på mina två sötnosar :-) 

 
 
Ingen bild

jessie

4 februari 2009 08:13

Haha tack gumman=) nu e ja nöjd för denna gång asg men glöm ej uoodatera hela tiden nu=) Kram saknar er

 
Linda

Linda

6 februari 2009 19:15

Du är utmanad! Läs i min blogg.

http://www.lindyz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Öström - 24 februari 2009 22:13

    Idag firar jag och Kristian 3 år tillsammans :-) vi firar även 1 årig förlovning!Shit tiden går så fort så man hinner inte med.   Fast om man tänker efter så är det nog inte alltför vanligt att man när man varit tillsammans i knappt! 2 år har ba...

Av Susanna Öström - 17 februari 2009 14:32

Vad ska jag skylle på denna gång?!?   Kanske ska vara ärlig och säga att jag bara inte haft ork att skriva.  Här hemma råder i alla fall total kaos. I 1 vecka och 1 dag har vi nu varit utan badrum, jippie *not*  Det upptäcktes nämligen en avloppsläck...

Av Susanna Öström - 27 januari 2009 16:02

    Då var det dags då :-( Jag trodde ju att jag hade klarat mig, men nej då ca 1 vecka efter att första personen här hemma insjuknat så var det min tur. Blev små dålig i magen igår kväll, men trodde att det var lite för mycket fika bara när vi hade ...

Av Susanna Öström - 25 januari 2009 21:26

 Vad tror ni? Nu under vecka så ska jag få reda på om jag fått nytt jobb eller inte, jag håller typ på att dööö av nyfikenhet, spänning men även förhoppning. Egentligen vill jag verkligen inte hoppas, då kommer jag bli så fruktansvärt ledsen om jag i...

Av Susanna Öström - 23 januari 2009 18:00

  Jajemen, två heelt olika saker, men allt på en gång.    Som jag skrivit tidigare så fick ju Albin magsjuka natten till Onsdag. Han har nu varit bra sedan onsdag morgon, och idag har han ätit istort sett som vanligt.  I går eftermiddag kom Kristian ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards