Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Jobb!

Av Susanna Öström - 13 december 2008 21:06

Ja denna vecka har för min del bestått av JOBB och för Kristians del bestått av PAPPALEDIGT och för Albins del att TA SINA FÖRSTA STEG :-) Tror ni att Albins mamma är liiiite stolt?? haha. Min söt unge börjar bli stoooor.
På Onsdag fyller han 1 år, det är helt sjukt! vart har tiden tagit vägen egentligen?
För ett år sedan så hade värkarna börjat. Hade ju värkar i 4 dygn innan han föddes. 3½ dygn gick  jag med värkar hemma, så det var ganska tappert måste jag säga, jag är otroligt STOLT över mig själv.
Tänk att jag har födit en klump på 4450 gram och 53 cm lång med endast TENS och liite lustgas som bedövning, det hade jag aldrig ens vågat drömma om haha. Inte är jag rädd för att föda igen heller, utan jag snarare LÄNGTAR till den dagen.
Men det får dröja några år till. Vem vet det kanske kan bli en till bebis i början av 2011?? Det vore ganska lagom tror jag, för då hinner Albin bli 3 :-)


Har jobbat lång dagar Ons, Tors, Fre. Idag hade jag en lyx dag, jobbade bara 9,45-14 det var så grymt skönt :-) Och imorn är vi lediga tillsammans. *skönt* Kristian tyckte att vi skulle fara på stan och gå och mysa lite :-) Och det ska man ta vara på när han säger, för det är INTE ofta :-)
Även om det inte är något vi ska handla, så är det ganska mysigt att bara gå och strosa, kanske ta en fika eller något sånt :-)


Sen måndag är det dags igen, jobba 9,45-19,15.

På måndag är det heller ingen VANLIG dag, för det är FREJAS födelsedag :-) Hurra Hurra Hurra :-)
Albins BB kompis fyller 1 år :-) Så skoj att vi föräldrar trivs tillsammans och att våra barn leker snällt.

Sen på tisdag kväll så kommer min mamma med flyget kl.20 :-) *längtar* Saknar min familj så mycket. Synd att inte hela familjen kunde komma hit.
Även Kristians mamma och pappa kommer på tisdag :-)

Sen på Onsdag då fyller Albin 1 år :-) *grattis älskling*
På morgonen blir det att fara iväg till jobbet och bjuda på en tårta :-) Det har jag lovat.

sen blir det antagligen hem och fixa tårta tills gästerna kommer :-) 


Torsdagen så ska mamma vara barnvakt åt Albin hela dagen :-) Krisitan jobbar 7-16 sen ska han iväg på julfest. Och jag jobbar 9,45-19,15. Sen på fredagen jobbar jag 9,30-20,15 och min mamma åker hem vid lunch tid. Synd att man jobbar hela tiden när hon är här :-( Men vi ses ju till nyår igen :-)
Lördagen blir en tuff dag, då jobbar jag 7-18,15 men det går nog bra, för det kommer att vara såååå mycket att göra.
Sen söndagen den 21:a åker vi till Kiruna :-)

Härligt härligt.

jajemen det är hur kommande veckan ser ut för oss.


Nu ska jag kika runt lite på nätet.



ha en bra kväll.


kram kram

 
 
Linda

Linda

13 december 2008 21:53

Ja tänk! För ett år sen låg vi med värkar och förbannade oss själva över hur f-n man kan sätta sig i en sån situation! Sen poff, var det helt plötsligt det mest underbara man har varit med om! Sjukt stolt! Freja är så glad över att ha en sån fin kompis som Albin! Hoppas vänskapen blir lång! Ps. Div. dra i håret, ge-hit-det-är-min-leksak, bit och klös-perioder får man väl ha överseende med ;-) Det är väl nåt alla vänner går igenom. Pojkar som flickor.
Synd att vi (jag) blev sjuka! Men vi får ta igen det sen när allt lugnat ner sig efter alla juloch nyårs-helger och krafs! :-D

http://www.lindyz.blogg.se

 
Ingen bild

jessie

14 december 2008 09:32

Ja det är inget liten bebis längrte=) va kul att han börjat stapla framåt.... nu komma det gå undan kolla på jennifer hon blir 7 nästa år o julia snart 3.... HJÄLP
Kramis saknar er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Öström - 24 februari 2009 22:13

    Idag firar jag och Kristian 3 år tillsammans :-) vi firar även 1 årig förlovning!Shit tiden går så fort så man hinner inte med.   Fast om man tänker efter så är det nog inte alltför vanligt att man när man varit tillsammans i knappt! 2 år har ba...

Av Susanna Öström - 17 februari 2009 14:32

Vad ska jag skylle på denna gång?!?   Kanske ska vara ärlig och säga att jag bara inte haft ork att skriva.  Här hemma råder i alla fall total kaos. I 1 vecka och 1 dag har vi nu varit utan badrum, jippie *not*  Det upptäcktes nämligen en avloppsläck...

Av Susanna Öström - 3 februari 2009 20:08

    Jobbsökande, jobb, dagis, tänder och rulla runt!   Haha, vilken rubrik :-P    Jobbsökandet gick åt HELVETE. Känns fruktansvärt tråkigt. Först blev jag kallad på intervju angående en tjänst som ställföreträdande butikschef. Då lär de ju tyckt at...

Av Susanna Öström - 27 januari 2009 16:02

    Då var det dags då :-( Jag trodde ju att jag hade klarat mig, men nej då ca 1 vecka efter att första personen här hemma insjuknat så var det min tur. Blev små dålig i magen igår kväll, men trodde att det var lite för mycket fika bara när vi hade ...

Av Susanna Öström - 25 januari 2009 21:26

 Vad tror ni? Nu under vecka så ska jag få reda på om jag fått nytt jobb eller inte, jag håller typ på att dööö av nyfikenhet, spänning men även förhoppning. Egentligen vill jag verkligen inte hoppas, då kommer jag bli så fruktansvärt ledsen om jag i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards