Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Inskolningen har börjat!

Av Susanna Öström - 10 januari 2009 21:53



Inskolning på dagis, redan? Shit, känns som han föddes i förrgår :-P Inte riktigt kanske, men inte långt ifrån.


Onsdag var första dagen på dagis, då var vi där lite över en timme, och alla är jätte trevliga och Ur mysiga barn :-) Är helt säker på att Albin kommer att trivas kanon.
Nyckelpigan heter avdelningen som han går på och dagiset heter Skogsbacken :-)


I torsdags då det var andra inskolningsdagen fick jag lämna honom en stund för att gå i väg med Ida våran "kontaktperson" eller vad man ska säga.
Vi pratade lite allmänt om dagis och om Albin och familjen m.m
När jag gick hade Albin ställt sig mot dörren men han hade inte sagt något alls, bara gått iväg och lekt sen.
Måste säga att det är skönt att det går så bra, men samtidigt känns det lite läskigt. Han blir stor så fort nu. vill ju ha en bebis LÄNGE!


I fredags så gick allt ännu bättre och Albin var ännu modigare. Tror att han tycker om att leka med Michelle :-) 

vi fick gå iväg alla föräldrar samtidigt tillsammans med en av fröknarna, för att gå en rundvandring på hela skolan.
När vi kom tillbaka berättade de att allt gått kanon bra, de hade haft fruktstund med barnen medans vi var borta.


På måndag ska Kristian vara med Albin på dagis och äta lunch :-) På Tisdag är det också Kristian som tar inskolningen sen är det dags för Albin att gå sin första riktiga dag. *HJÄLP* Han ska lämnas kl.9 och hämtas kl.14
Huvva, MammaSusanna har ÅNGEST! Fast det inte ens är jag som varken lämnar honom eller hämtar honom, då jag jobbar 7-16 hela veckan, men ändå. Det är grymt tungt för mig måste jag säga.
kl. 9,30 då ringer jag GARANTERAT till Kristian och frågar hur det gick att lämna honom. haha.


Sen på tisdag så slutar jag en halvtimme tidigare pga att jag ska med Albin på BVC kl.16 vi ska på ett års kontrollen. Och han ska få 2 sprutor. Vanliga 1 års sprutan och sen ska vi även vaccinera honom mot pnemuckocker eller vad det nu heter.



Idag har man jobbat, 7-14, och jag var såååååååå trött hela dagen. Jag är verkligen inte van att behöva gå upp 5,30. Albin har ju börjat sova till kl.8,30-9 på morgonen så det är ju ren lyx här hemma haha :-)


Ledig imorn sen jobbar man alla dagar utom lördag nästa vecka, fast jag har faktiskt en känsla av att jag får jobba lördag också. bara för att jag sa till Stig idag att om det Krisar ordentligt så kan jag hoppa in på lördagen. Men men shit happens. eller vad säger man. Det blir ju lite extra pengar, men självklart är det tufft att jobba så många dagar, men vafan det är ju inte varje vecka :-)



Nej nu ska jag vara social med min kära sambo en stund.

men jag bjuder iaf på en bild på Albin när vi var påväg till förskolan Nyckelpigan första gången :-) Han har sin nya snobben ryggsäck på sig :-)


Ha en fortsatt trevlig helg!


Kram kram

 
 
Sofia

Sofia

10 januari 2009 22:09

*Kikar in* och ser din lillprins!
Jag fick en son i feb 08 och jag ska snart skola in honom på dagis.
Ja det går för fort, vill att han ska vara liten..
Tittar gärna in igen

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jessie

11 januari 2009 11:51

Åh han ser stolt ut på bilden=)
Samma namn som Julias dagis haha hon förstod inte det där riktigt men mamma ska Alib gå på mitt dagis? haha Alib går på mitt dagis asg jaja det är inte lätt o va liten...
Ja man känner sig helt förstörd när man lämnar sina små till helt andra människor MEN det komma funka kanon o barnen trivs så bra på dagis=)
De komma gå kanon Sanna
Kram saknar er massor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Öström - 24 februari 2009 22:13

    Idag firar jag och Kristian 3 år tillsammans :-) vi firar även 1 årig förlovning!Shit tiden går så fort så man hinner inte med.   Fast om man tänker efter så är det nog inte alltför vanligt att man när man varit tillsammans i knappt! 2 år har ba...

Av Susanna Öström - 17 februari 2009 14:32

Vad ska jag skylle på denna gång?!?   Kanske ska vara ärlig och säga att jag bara inte haft ork att skriva.  Här hemma råder i alla fall total kaos. I 1 vecka och 1 dag har vi nu varit utan badrum, jippie *not*  Det upptäcktes nämligen en avloppsläck...

Av Susanna Öström - 3 februari 2009 20:08

    Jobbsökande, jobb, dagis, tänder och rulla runt!   Haha, vilken rubrik :-P    Jobbsökandet gick åt HELVETE. Känns fruktansvärt tråkigt. Först blev jag kallad på intervju angående en tjänst som ställföreträdande butikschef. Då lär de ju tyckt at...

Av Susanna Öström - 27 januari 2009 16:02

    Då var det dags då :-( Jag trodde ju att jag hade klarat mig, men nej då ca 1 vecka efter att första personen här hemma insjuknat så var det min tur. Blev små dålig i magen igår kväll, men trodde att det var lite för mycket fika bara när vi hade ...

Av Susanna Öström - 25 januari 2009 21:26

 Vad tror ni? Nu under vecka så ska jag få reda på om jag fått nytt jobb eller inte, jag håller typ på att dööö av nyfikenhet, spänning men även förhoppning. Egentligen vill jag verkligen inte hoppas, då kommer jag bli så fruktansvärt ledsen om jag i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards