Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Ojoj, nu var det längesedan!

Av Susanna Öström - 17 februari 2009 14:32


Vad ska jag skylle på denna gång?!?


Kanske ska vara ärlig och säga att jag bara inte haft ork att skriva. 

Här hemma råder i alla fall total kaos. I 1 vecka och 1 dag har vi nu varit utan badrum, jippie *not* 

Det upptäcktes nämligen en avloppsläcka i huset och oturligt nog bor vi längst ner och det är vårat hallgolv och vårat badrum de måste riva. 


Lyx tänker säkert viss, då FÅR ju ni ett ny renoverat badrum, jo så tänkte nog vi också från början, men när sanningen kommer fram så FÅR vi inte det.
De återställer stammar och stommar, men inte ytskiktet på väggen, så vi måste stå för både material och arbete för att få ett ytskikt på väggarna, och det är ju billigt till ett badrum?? Nej inte direkt.


Vi har i alla fall fått igenom att HSB´s försäkringsbolag står för 20% av kostnaden, men 20% är ju inte alls mycket.


Vi har i alla fall valt att sätta väv på väggarna och måla och sen en plastmatta på golvet. Om vi hade haft råd så hade vi nog satt in kakel och klinker, men samtidigt så känns det så onödigt då vi ej tänkt bo kvar här resten av livet. 

Så såhär får det bli.

Det höjer ju ändå värdet på lägenheten då det är nya stammar och nya stommar + nytt ytskickt på väggarna i badrummet :-) 



Vad händer annars då, ja sist jag skrev hade vi magsjuka, nu är det förkylning som hostar, Albin har haft feber, hostat, snorat och ont i halsen sen i Fredags, så han har varit hemma från dagis. Men imorn ska han få gå om han inte skulle få något "återfall" ikväll eller inatt. I sånt fall får pappa vara hemma med honom.

Stackarn hostar så hemskt mycket och slemklumparna bara far om honom :-( Och snoret rinner. Men man kan ju inte ha barnen hemma så fort de är lite hostiga och näsan rinner, för då skulle de aldrig få vara på dagis.


Annars så jobbar jag 60-65% och det känns kanon bra :-) Men vill gärna ha ännu mera tid. 

Jag har även börjat fundera seriöst på att börja plugga till hösten, vi får se hur det blir med det. 



Jag och Qira har ju även börjat på Kurs :-) en sk. Slyngelkurs = Unghundskurs :-) Gick jätte bra förra gången vilket var den första. Träningen hemma under veckan har också gått super bra :-)
Ikväll bär det av på träning igen så får vi se om jag är lika lycklig då när jag kommer hem :-)



På fredag kommer familjen :D Eller ja, jag jobbar till 17 så jag kommer inte hinna träffa pappa och Sis något men mamma stannar hos oss hela helgen :-) *nice* längtar massor, och det lovar jag att Albin gör också :-) 



Nej nu ska jag ta ut the dog en snabbis medans albin sover :-) 



ha en fortsatt trevlig dag.


Kram kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Öström - 24 februari 2009 22:13

    Idag firar jag och Kristian 3 år tillsammans :-) vi firar även 1 årig förlovning!Shit tiden går så fort så man hinner inte med.   Fast om man tänker efter så är det nog inte alltför vanligt att man när man varit tillsammans i knappt! 2 år har ba...

Av Susanna Öström - 3 februari 2009 20:08

    Jobbsökande, jobb, dagis, tänder och rulla runt!   Haha, vilken rubrik :-P    Jobbsökandet gick åt HELVETE. Känns fruktansvärt tråkigt. Först blev jag kallad på intervju angående en tjänst som ställföreträdande butikschef. Då lär de ju tyckt at...

Av Susanna Öström - 27 januari 2009 16:02

    Då var det dags då :-( Jag trodde ju att jag hade klarat mig, men nej då ca 1 vecka efter att första personen här hemma insjuknat så var det min tur. Blev små dålig i magen igår kväll, men trodde att det var lite för mycket fika bara när vi hade ...

Av Susanna Öström - 25 januari 2009 21:26

 Vad tror ni? Nu under vecka så ska jag få reda på om jag fått nytt jobb eller inte, jag håller typ på att dööö av nyfikenhet, spänning men även förhoppning. Egentligen vill jag verkligen inte hoppas, då kommer jag bli så fruktansvärt ledsen om jag i...

Av Susanna Öström - 23 januari 2009 18:00

  Jajemen, två heelt olika saker, men allt på en gång.    Som jag skrivit tidigare så fick ju Albin magsjuka natten till Onsdag. Han har nu varit bra sedan onsdag morgon, och idag har han ätit istort sett som vanligt.  I går eftermiddag kom Kristian ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards