Alla inlägg under november 2008

Av Susanna Öström - 29 november 2008 20:35

  Magsjuka är inte skoj, vet dock inte om det är det vi har haft, men något kontigt har det varit igår och idag.
Albin har klarat sig än så länge som det verkar. Men det började med mig i Torsdags kväll då jag plötsligt blev EXTREMT illa mående och fick dunder huvudvärk. Illa måendet höll i sig hela gårdagen också. Under kvällen igår var jag även små skum i magen.
Vaknade även imorse med smått illa mående.
Vi skulle på stan idag och handla ALLA julklappar och födelsedagspresenter, men det blev bara en tur till barnenshus och till ÖB för innan vi skulle åka så sa Kristian att hans mage inte alls var bra :-( Så vi båda verkar ha haft samma sak, illa mående och konstiga i magen. Men nu börjar båda bli bättre. Så jag hoppas verkligen att vi kan fara på stan imorn, annars blir det svårt att hinna med resten av alla paket.      Imorse blev det i alla fall en timmes promenad för mig och Qira, det var helt underbart väder trots de -9 graderna som det var ute.
Vi gick även en kvälls promenad här på kvällen, även det var ganska skönt :-) Den blev dock inte riktigt lika lång.    Jag är lite orolig över ett sår som Qira har fått på örat. Vi har hållit på nu i säkert 2 veckor med det, då det har blödit MASSOR.
Nu för någon dag sedan satte jag på ett litet förband på, så att det inte skulle gå upp varje gång hon skakade på huvudet. Och nu när jag tog bort det för att rengöra så är det en massa var, och jag tycker att såret ser större ut!?!?!Vet ej vad jag ska göra, känner verkligen att man vill slippa åka till veterinären såhär vid jul tider. Men jag måste i alla fall ringa dit på måndag, eftersom vi har tjorvat så länge med det nu.
Hon verkar dock inte ha ont eller vara besvärad alls över det, vilket är väldigt skönt.
Inte ens när jag höll på och tvättade det så reagerade hon.
Jag har hör att sår på öronen kan vara svåra att få att läka, så det är nog bäst att alla fall prata med veterinären. Vill de att vi ska komma in, så får vi helt enkelt göra det.      Sitter här nu och försöker hitta lite ork till att städa lite. Det är 45 minuter kvar tills sing a long börjar och det måste jag ju se. Men vill känna att jag gjort något vettigt innan det. Iofs så har jag bytit gardiner i hallen och julpyntat lite, med adventsljusstakar i köket, och lite tomtar i vardagsrummet och en stjärna i fönstret i hallen. Ska även köpa 2 adventsljusstakar till imorn, då jag vill ha en i varje fönster i vardagsrummet också. har heller inga julgardiner i vardagsrummet, men vad säger att man måste ha det i alla rum?? haha :-P       Vette fan om det blir någon städning idag :-P
Känner hellre för att sitta här och bara glo :-P tills sing a long börjar. Men men man vet aldrig, kanske får något ryck sådär 5 minuter innan ;-)    Nästa helg är det dags för julfest med jobbet, det ska bli skoj, tyvärr så jobbar jag både lördag och söndag så det blir riktigt lugnt. Men det är lite annorlunda i år, för nu får våra respektive följa med!! Och jag har faktiskt lyckats tjata med mig Kristian :-) *tack Älskling*

  Kristian och Albin, Jag älskar er mest av allt på denna jord, Ni är mitt liv! *puss och kram på er*   Natti Natti

Av Susanna Öström - 27 november 2008 15:20


 

Idag var skulle jag vara barnvakt åt Elias en stund på förmiddagen, hade även tänkt att jag skulle baka lussebullar idag, så jag tänkte att Elias skulle hjälpa mig :-)
Och det ville Elias också :-)
Direkt när jag sa att vi skulle baka så sprang han och drog en stol till köksbänken och skulle upp på den, men vi försökte förklara för honom att degen måste jäsa klart först, den måste "växa" sa vi.

När vi väl började baka så gick det undan :-) Gick bättre än vad jag trott. Elias bakade på och gjorde jätte fina bullar, som han sen fick ta med sig hem. Tror nästan att han tyckte det roligaste var att sätta i russin och pensla ägg på dem, eller måla som han sa haha.

Albin hjälpte också till, han satt med en visp i ena handen och en lite bulldeg i andra.
men han ledsnade till slut.

Sen blev det fika när Sandra kom tillbaka :-)

Och Albin höll sig vaken HELA förmiddagen, iofs så sov han ju till kl. 7,30. Men sen sov han mellan 13,30-14,45 :-)

Men han är lite gnällig nu, ska ta honom, Elias kommer snart igen, ska ha honom en stund till medans hans föräldrar handlar sista julklapparna :-) Sen blire PIZZA :-)


Kanske skriver mera sen :-)


Ha de bra så länge :-)


KRAM KRAM

Av Susanna Öström - 25 november 2008 08:07



Vem gillar inte att få gratis prylar?? Speciellt kläder?

Kika då in här!

 

www.gratismode.se

 

Bli medlem det blev jag.

NU!!

Av Susanna Öström - 25 november 2008 07:49




Jajemen här är man uppe med tuppen. Kl 06,30 slog Albin upp sina fina ögon, och då var det bara att kliva upp, eller ja han låg och pratade för sig själv en stund i sängen innan jag ens orkade gå upp och göra välling.
Krisitan tog Albin och böt blöja medans jag gjorde välling, teamwork på hög nivå :-)


När Kristian sen gav Albin till mig så la jag mig i sängen med honom och då la han sig och gosade, trodde nästan att han skulle somna om, men nej, han var bara väldigt gosig :-) *sötunge* det är så mysigt att gosa med honom på morgonen :-)


Och han slukade hela 170 ml välling när mogonmyset var över :-) *duktig kille* Det är inte ofta som han äter så mycket.

Nu leker han som en tok, men bilar, kastruller, bollar, ja allt han hittar.
Ska nog gå och leka lite med honom!

Kanske skriver lite ikväll. Ha en bra dag.



Slänger in en bild på Albin som är tagen för någon månad sedan :-) När han sitter på köksbänken och hjälper mig med salladen ;-)



Kram kram

Av Susanna Öström - 24 november 2008 22:00

  Ja det är vad jag är idag. För det första så har Albin bara sovit 30 minuter på hela dagen så man kan säga att han varit vaken från 7-19, ganska duktigt gjort av honom. Men ganska jobbigt för mig, eftersom han INTE har varit på sitt bästa humör direkt.

på förmiddagen var han på strålande humör trots en rinnande näsa och hostattacker. Men eftermiddagen var ren katastrof.
Men 45 minuters bad ungefär, samtidigt som pappa duschade och sen 2 portioner gröt på det, och nu sover han sen strax efter 19 :-) Har inte hört ett ljud från honom sen dess.




  Till något annat nämligen QIRA!Kan man bli mer less?Jag börjar tappa suget, fast samtidigt har jag ett enormt självförtroende som säger att VI ska fixa detta, men jag vet ej hur.
Hon sliter sönder mig, jag har så ont i hela kroppen pga allt slitande, men hon VÄGRAR ju lyssna på mig. Alla tips och alla knep jag fått är testade, och visst de funkar en stund men sen bara bryr hon sig inte längre. Och sen det där med att möta andra hundar, det är också ett helt företag :-/


Jag vet, det är inte Qiras fel att allt är som det är, men jag behöver ju ändå hennes "hjälp" för att kunna fixa till det, och hon är inte riktigt villig till det.


Huvva, det känns så tråkigt, jag vill ju att promenaderna ska vara något roligt, något skönt och något riktigt positivt, men så är det inte just nu, jag är oftast arg, irriterad och allmänt less när jag kommer in :-(


Någon som vill hjälpa mig? Skulle verkligen behöva hjälp, ALL hjälp sökes :-)


  Jaja, nu ska jag gå och sova.



Sov så gott.



  Natti Natti

Av Susanna Öström - 20 november 2008 20:56



Ja, nu sitter man hemma HELT ensam! eller ja Qira är hemma och Albin sover. Shit vad konstigt det känns, jag är verkligen inte van att vara ensam såhär på kvällen.
Men det är så skönt att Krisitan far i väg och gör något, det kan han gott unna sig, för det är vääääldigt sällan.

Idag har jag och Albin varit på stan och köpt nya vantar åt honom. Jag letade som en tok. Jag insåg att det var ganska svårt, då man vill att det ska vara varma men ändå tunna och smidiga plus att de ska vara vatten täta :-P

Men tillslut fann jag vad jag letade efter. Dyrare än vad jag tänkt men va fan han måste ju ha det bästa min lillprins ;-) 

Det blev ett par klarblåa. Lägger in en bild på dem i slutet.
De verkade verkligen jätte smidiga. med liten tunn dragkedja som man kan öppna nästan hela vägen ner, det gör det lättare att få på dessa små barn vantarna :-)

nej nu ska jag glo på tv och njuta av ensamheten en stund :-)


Kram kram

Av Susanna Öström - 19 november 2008 22:05

Banken har jag varit på idag, fixat fondsparande åt albin och ett sparkonto samt flyttat mina pensions pengar till något annat! Har inte riktigt koll på vad det är :-P
Under tiden jag var där så var Faster Sandra barnvakt till Albin :-) Det hade gått så bra :-)



Idag har jag och Albin varit på kalas hemma hos Folke i Banafjäl. Folke fyllde 1 år. Och det var hur mysigt som helst. Freja och Linda var också med :-) Trevligt!  Folke tyckte verkligen om presenten som han fick av Albin och Freja, det var en traktor med släp och djur som lät! den var nog uppskattat även av Freja och Albin, fast Albin var lite blyg, han vågade inte riktigt vara med och leka, han höll sig lite i bakgrunden. Min söt unge.
Sen blev det fika med bullar, kakor, Tårta och te :-) Mums säger jag bara.
Albin tyckte om bullarna, men tårta var han lite skeptisk mot, men grädden gick i :-)  



Innan vi for hem så släppte vi lös Qira tillsammans med Lisas (folkes mammas) Hund Wille, han är en Labrador hane på 6 månader. De busade som tokar, de sprang och sprang och sprang :-)   Sen vart det hem och laga korvstroganoff, *mums* Albin åt inte mycket, han satt mest och grisade :-P Men det måste man ju få göra ibland.   För mig och Qira blev det sen en promenad tillsammans med Sofie och Electra :-) *trevligt*




Sen blev det lite tv-tittande och sen duschen och sen tv-tittande igen och nu soooooova :-)   

Av Susanna Öström - 17 november 2008 09:55


Igår tog vi liite sovmorgon allihopa :-) *skönt* Eller ALbin vaknade först 06,50 och eftersom jag hade varit upp på natten ett par gånger med Albin så sparkade jag upp Kristian, en annan anledning till det var att jag hade kollat på klockan, och anade att Albin inte skulle vilja somna om, och jag orkade bara inte gå upp just då :-P
Men tur som Kristian har så somnade Albin om, vaknade till vid 7,30 och somnade om igen till 8 :-) så då tog vi in honom till oss och så låg vi och mös alla tre tills klockan vara 8,45 :-) Härlig värre.


När vi kom upp så blev det fukost och så tog jag en promenad i vackra vintervädret med Qira. Det var så skönt. 40 minuter promenad och 20 minuter träning på IP :-) *nice*
  Sen när jag stod och gjorde lunch till Albin så ringer mobilen, det var Sofie som undrade om jag och Qira ville följa med henne, Electra och Hoppan ut i skogen och släppa hundarna och testa lägga spår åt Qira och köra lite uppletande, och det gjorde vi :-)

Det var så skoj :-) Qira är ju inte lös så ofta så det kändes verkligen bra att få se henne så lycklig :-) Hon fick sina små tokspel haha :-P



Spårningen gick helt okej, lite träning så ska det nog gå fin fint :-) Både hon och jag tyckte det var jätte skoj :-)
Uppletandet gick jätte bra, förutom att hon sprang iväg med leksaken och lekte istället för att komma med den till mig, men det var ju bara andra gången vi gjorde det.



När vi kom hem blev det kloklippning på Qira och sen en dusch för mig, och sen var både jag och Qira väldigt slut, hon låg och sov hela eftermiddagen och kvällen :-)



Sen var det ju One Three Hill, Gossip Girl och Ensam mamma söker, så jag hade fullt upp. Till o med Kristian kollade på ensam mamma söker med mig :-) Vi käkade morötter och dipp :-)


Dagen idag då :-) Den 17 November 2008!

Albin blir 11 månader idag :-) Eller rättare sagt han BLEV det inatt kl. 02,13, min lilleprins börjar bli stor. Om exakt en månad ska vi fira hans första födelsedag. Nästan läskigt faktiskt. Men det ska bli så himla skoj :-)
Tror det kommer att vara massa folk som kommer för att fira honom. Så här ska bakas massor under denna månad :-)


 

Albin sover nu och har gjort i ca 30 minuter så det kan tänkas att han vaknar snart. Han har gett upp det där med att sova 1½-2 timmar per sovtillfälle. Men det är väl för att han börjar bli stor, han behöver helt enkelt inte en massa sömn längre. 



Senare kl. 14 har vi tid på BVC för vägning och mätning, det ska bli spännande att se hur mycket han gått upp i vikt :-) Jag tror att han väger runt 9700 i alla fall :-) Det gjorde han i alla fall på våran våg, men den brukar inte stämma överrens med vågen på BVC men men vi får se.
Jag tycker då att han blivit lite större än för en månad sedan :-)



Just det, jag måste ju uppdatera om viktminskningen. Det är ju måndag, så jag ställde mig ju naturligtvis på vågen i morse och den visade hela 1.5 Kg minus denna vecka :-) *wiiiieee* känns så bra :-)
Nu är jag så stolt så jag kan avslöja att jag bara har 1,9kg kvar sen är jag nere på 70 kg :-) Och jag vägde ju faktiskt 93 kg för 11 månader sedan då jag var hög gravid med albin så jag är mäkta stolt vill jag lova :-)



nej nu orkar jag inte skriva mer, borde diska och städa men jag ORKAR inte:-P kanske ikväll när Kristian kommit hem, vi får se :-P Vem bryr sig om lite skit i hörnen haha :-P


 

Ha en bra dag :-)

Kram kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards