Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Nyårsafton!

Av Susanna Öström - 31 december 2008 22:09


Nyårsaftonen 2008/2009!
   Nyårsafton är en mysig dag tycker jag. Allra helst när man får fira den med sina nära och kära. Förr när man var yngre och inte hade barn så innebar nog nyårsafton ganska mycket FEST!
Men det gör det verkligen inte längre. Nu är det för bara en dag som man ska tillbringa med sina nära och kära.
   Vi var i Lycksele eller rättare sagt i Vormträsk där min farbror och Wenche bor och även min bror Tommy bor.
Mina föräldrar har en sommarstuga där som vi bodde i tillsammans med dem, i en vecka.
Det var verkligen hur mysigt som helst.
Man uppskattar verkligen tiden tillsammans med sin familj mera nu när man bor så långt i från varandra, vi träffas så himla sällan.
   Nyårsaftonen började väl inte jätte bra, då det blåste STORM ute. Men under kvällen lugnade det ner sig lite grann. På kvällen blev det middag hemma hos Rune och Wenche, det blev 3 olika sorters kött och potatisgratäng med murkelsås och sallad, kan bara säga en sak *MUMS*    Sen sov Albin en sväng i vagnen så Kristian och jag passade på att gå över en sväng till "ungdommarna" som satt och festade lite hemma hos bror min. Men jag ver egentligen inte på något direkt festhumör då jag var små sjuk med ont i halsen och väldigt snorig. Tror jag drack en öl på hela kvällen och det tog mig nog 2 timmar haha :-P
Med andra ord så var det en lugn nyårsafton men väldigt trevlig :-)
   Albin sov bara en timme på kvällen mellan ca 19,30-20,30 sen var han vaken till efter kl 01. Han ville verkligen vara vaken på tolvslaget haha. Sötnöten. Kan säga att han var väääldigt trött, men det var precis som att han kämpade för att hålla sig vaken för att fira in det nya året.     Vi somnade alla ganska tidigt, eller i alla fall vi i sommarstugan, För bror, syster och resten av gänget blev det senare, runt 04 hörde jag något om.
Syster och hennes kille hade gått hem efter att nästan ha "burit" hem bror min haha. Men jag kan också säga att han mådde som han förtjändade dagen efter sen också haha.    Ja det var våran nyårsafton, lägger in bilder på det också sen när jag rensat kameran.

  GOTT NYTT ÅR!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Öström - 24 februari 2009 22:13

    Idag firar jag och Kristian 3 år tillsammans :-) vi firar även 1 årig förlovning!Shit tiden går så fort så man hinner inte med.   Fast om man tänker efter så är det nog inte alltför vanligt att man när man varit tillsammans i knappt! 2 år har ba...

Av Susanna Öström - 17 februari 2009 14:32

Vad ska jag skylle på denna gång?!?   Kanske ska vara ärlig och säga att jag bara inte haft ork att skriva.  Här hemma råder i alla fall total kaos. I 1 vecka och 1 dag har vi nu varit utan badrum, jippie *not*  Det upptäcktes nämligen en avloppsläck...

Av Susanna Öström - 3 februari 2009 20:08

    Jobbsökande, jobb, dagis, tänder och rulla runt!   Haha, vilken rubrik :-P    Jobbsökandet gick åt HELVETE. Känns fruktansvärt tråkigt. Först blev jag kallad på intervju angående en tjänst som ställföreträdande butikschef. Då lär de ju tyckt at...

Av Susanna Öström - 27 januari 2009 16:02

    Då var det dags då :-( Jag trodde ju att jag hade klarat mig, men nej då ca 1 vecka efter att första personen här hemma insjuknat så var det min tur. Blev små dålig i magen igår kväll, men trodde att det var lite för mycket fika bara när vi hade ...

Av Susanna Öström - 25 januari 2009 21:26

 Vad tror ni? Nu under vecka så ska jag få reda på om jag fått nytt jobb eller inte, jag håller typ på att dööö av nyfikenhet, spänning men även förhoppning. Egentligen vill jag verkligen inte hoppas, då kommer jag bli så fruktansvärt ledsen om jag i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards