Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Magsjuk liten gosse!

Av Susanna Öström - 21 januari 2009 20:03



Magsjuka!!


I går kväll vaknade Albin flera gånger men han somnade hela tiden om, sen vid 23.15 gick Kristian och hämtade honom och gav honom till mig, för jag tänkte att han skulle få välling.
När Kristian går tillbaka för till Albins rum och tänder lyset så ser han att HELA sängen är helt ner kräkt.

Då tittade jag på Albin och ser att HELA hans pyjamas är full med kräkor :-(
Vi förstod då på en gång att det var magsjuka det handlade om. Visst att han har kräkts förut men inte så att det droppar om sängkläderna :-(


Självklart så fick han ingen välling eftersom man ska låta magen vila lite, försökte bara ge honom lite vatten, men det ville han inte riktigt ha.


Vaknatt!

Som gissat så ville Albin inte somna om sedan, så efter att jag spolat rent alla sängkläder så gick jag och Albin upp och satte oss i vardagsrummet och lekte. Men inte hade jag då kunnat drömma om att det skulle bli HELA natten!!

Efter ett tag så försökte jag få Albin att varva ner ihop om att han skulle somna, men inte då. Han lekte och stimmade och stojade med alla leksaker som finns ungefär, och självklart allt som låter. 

Lagom som jag hann tänka att det inte verkade vara någon jätte jobbig magsjuka så började han kräkas igen :-(
Från Kaskadkräkningarna vid 23 så kräktes han 1 ggn per timme fram till kl. 04. En tuff natt vill jag lova för oss båda två.


Strax efter 04 somnade Albin så jag lade honom i vagnen så att jag skulle få någon chans att somna några minuter också.
Han sov ganska gott men det märktes att han inte mådde särskilt bra, då han låg och gnydde och grät i sömnen till o från.
Jag tror att jag sov någonstans mellan 20-40 minuter sammanlagt på hela natten.
Under morgonen började han i alla fall att dricka vatten, efter att jag ringt min kära mor och fått lite råd så gick vi över till Saft. Och ingen blev väl gladare än Albin över det :-) haha.
Saften slank ner lätt som en plätt, mugg efter mugg, och inga mer kräkningar.
Även ett smörgåsrån slank ner och senare även en banan.
Hans middag blev en rostad smörgås och sen innan sängen så fick han en flaska majsvälling och nu sover han gott sen 30 minuter tillbaka :-)

 Förhoppningsvis så sover han hela natten utan kräkningar.


Vill att min lillprins ska vara frisk så han får vara på dagis och leka med de andra barnen. Men dagis blir det inte förrän Onsdag nästa vecka. 


 Jobb sök!

Jajemen det håller ju jag på med förfullt. Kan meddela att jag ska på en intervju på Fredag :-) *hoppas att jag inte blir liggande i magsjuka bara* Så får vi se, mer säger jag inte, men ni kan ju hålla tummarna för mig :-)


Dagis!


Ja dagis går ju Albin på nu, och det går jätte bra :-) Det var jätte jobbigt i början, Albin var ledsen hela tiden man var borta. Men i måndags hade han bara gråtit ca 2 minuter efter att jag gått sen var det lugnt. Och han sover bra, äter bra och verkar trivas :-) Känns verkligen kanon. 

Antar att det är dagis han fått denna magsjukebakterie ifrån för när jag ringde och sjukanmälde honom så sa de, jasså har han också magsjuka?
Så han är nog inte ensam om det.

Men det är ju faktiskt sånt som man får räkna med när man har barn på dagis. 



Ja något mer orkar jag inte skriva nu, är liiiiite trött efter natten. Så ska strax krypa ner i sängen faktiskt. 



Men ha de så bra, och kom ihåg håll tummarna för mig på Fredag :-) 

 

Natti natti



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Öström - 24 februari 2009 22:13

    Idag firar jag och Kristian 3 år tillsammans :-) vi firar även 1 årig förlovning!Shit tiden går så fort så man hinner inte med.   Fast om man tänker efter så är det nog inte alltför vanligt att man när man varit tillsammans i knappt! 2 år har ba...

Av Susanna Öström - 17 februari 2009 14:32

Vad ska jag skylle på denna gång?!?   Kanske ska vara ärlig och säga att jag bara inte haft ork att skriva.  Här hemma råder i alla fall total kaos. I 1 vecka och 1 dag har vi nu varit utan badrum, jippie *not*  Det upptäcktes nämligen en avloppsläck...

Av Susanna Öström - 3 februari 2009 20:08

    Jobbsökande, jobb, dagis, tänder och rulla runt!   Haha, vilken rubrik :-P    Jobbsökandet gick åt HELVETE. Känns fruktansvärt tråkigt. Först blev jag kallad på intervju angående en tjänst som ställföreträdande butikschef. Då lär de ju tyckt at...

Av Susanna Öström - 27 januari 2009 16:02

    Då var det dags då :-( Jag trodde ju att jag hade klarat mig, men nej då ca 1 vecka efter att första personen här hemma insjuknat så var det min tur. Blev små dålig i magen igår kväll, men trodde att det var lite för mycket fika bara när vi hade ...

Av Susanna Öström - 25 januari 2009 21:26

 Vad tror ni? Nu under vecka så ska jag få reda på om jag fått nytt jobb eller inte, jag håller typ på att dööö av nyfikenhet, spänning men även förhoppning. Egentligen vill jag verkligen inte hoppas, då kommer jag bli så fruktansvärt ledsen om jag i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards