Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Nervös eller nervös?

Av Susanna Öström - 25 januari 2009 21:26

 Vad tror ni?

Nu under vecka så ska jag få reda på om jag fått nytt jobb eller inte, jag håller typ på att dööö av nyfikenhet, spänning men även förhoppning.

Egentligen vill jag verkligen inte hoppas, då kommer jag bli så fruktansvärt ledsen om jag inte får något av jobben. Men samtidigt så kändes det som att intervjun gick så himlans bra, så jag kan verkligen inte låta bli att hoppas.  Jag älskar att vara hemma med min son, det är inte det, men jag har så mycket energi som jag verkligen skulle vilja ha ett ansvarsfullt jobb att lägga ner det på.
Annars börjar jag snart att klättra på väggarna, jag pallar inte gå hemma så här mycket längre, jag är också så jäkla less på att vända på varje krona. Att vara orolig varje månad om hur det ska gå ekonomisk, och om vi ska kunna göra de inköp som vi skulle behöva.
Men ingen har dött av att leva snålt ibland :-) Jag tror däremot att min och Kristians relation har stärkts väldigt mycket.

Något annat måste jag medge, vi har ALDRIG klarat oss utan våra föräldrar. Både mina föräldrar och Kristians föräldrar, de har stöttat och hjälpt oss de gånger vi verkligen haft det tufft! VI är evigt tacksamma!  




Magsjuka eller inte magsjuka?



Ja, det funderar jag på just nu. Jag mådde lite konstigt imorse när jag vaknade, men efter frukosten blev det bättre, så jag for på jobbet.


Men till o från under dagen på jobbet så kom illamåendet tillbaka, det gick liksom i kraftiga vågor. Vissa gånger trodde jag att jag skulle kräkas rätt ut, men lika fort försvann det?!?!?



Jag hoppas verkligen att det är borta imorgon, jag har inte tid att vara sjuk, varken tid eller råd för den delen. Vore ju typiskt om jag blir sjuk nu när jag jobbar, jag har ALDRIG varit sjuk när jag jobbat på Clas ohlson, endast när jag var sjukskriven för foglossningen.


 Men men det visar sig väl.  


På tal om sjukdom, så har jag tagit ut mina 3 första VAB dagar.


Nu när Albin hade sin magsjuka. Känns nästan lite skumt att vara "sjuk" fast inte jag är "sjuk" haha. Fast skulle ju ändå inte ha jobbat dessa 3 dagar så det gjorde ju inte så mycket.  



Tävlingslydnad?



ja vad tror ni, kommer jag och Qira någon gångkomma upp i de klasserna??


Jag tror att bara jag ger det tid, tills vi båda har "mognat" och att vi får den tid vi behöver tillsammans hon och jag, så kanske, kanske en dag om några år :-)



Den 17/2 börjar vi våran första kurs tillsammans, en "slyngelkurs" det är en sk. Unghundskurs, samma som en valpkurs, fast för unghundar, om ni förstår vad jag menar.Längtar så otroligt mycket, ska bli helt underbart roligt :-)


Fast grejen är den, att om jag får det jobb jag sökt så kommer jag att åka på utbildning och jag vet ju inte alls hur länge, så risken finns att vi inte kommer kunna gå :-(
Men jag hoppas att det går att lösa. 



 Ikväll när jag var ute och gick med Qira så hade jag henne nästan lös, dvs. jag släppte kopplet så det släpade efter.

Det känns ganska tryggt att göra så för om hon då skulle försöka sticka så kan jag lätt trampa på kopplet.
Måste ju tillägga att hon var JÄTTE duktig, gick fot nästan hela tiden. Så mötte vi två andra lösa hundar (vilket brukar ge stora problem för mig) och jag tog bara tag i kopplet och tog fram en godis och sa att hon skulle sätta sig. Hon satte sig och tittade på mig, men även en del på hundarna, den ena hunden kom till o med fram och nosade på henne och hon rörde inte en fena :-)

Min ÄLSKING :-) Jag älskar min vovve även om hon är lite knäpp ibland :-P



  Snart 3 år!



Ja, snart firar vi 3 år tillsammans, och även 1 års förlovning, jag och Kristian.


Igår var det 2 år och 11 månader :) Alltså den 24/2-2009 har vi varit tillsammans 3 år och förlovade i 1 år :-)



Älskling: jag vill att du ska veta att jag älskar dig så otroligt mycket. Det är som att jag blir kärare och kärare för varje dag som går. Jag vill aldrig leva ett liv utan dig. Du och Albin ÄR mitt liv.
Jag hoppas och tror att det är vi livet ut.

Jag säger tre ord som aldrig kan slitas ut:



 JAG ÄLSKAR DIG!!!




  Det vart ganska mycket olika "rubriker" här :-) Hoppas jag bjuder på lite intressant läsning :-)  Ha en trevlig kväll, här vankas sängen snart tror jag :-) 

Natti Natti Lägger in en lite söt bild på våran älskling i badet :-) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Öström - 24 februari 2009 22:13

    Idag firar jag och Kristian 3 år tillsammans :-) vi firar även 1 årig förlovning!Shit tiden går så fort så man hinner inte med.   Fast om man tänker efter så är det nog inte alltför vanligt att man när man varit tillsammans i knappt! 2 år har ba...

Av Susanna Öström - 17 februari 2009 14:32

Vad ska jag skylle på denna gång?!?   Kanske ska vara ärlig och säga att jag bara inte haft ork att skriva.  Här hemma råder i alla fall total kaos. I 1 vecka och 1 dag har vi nu varit utan badrum, jippie *not*  Det upptäcktes nämligen en avloppsläck...

Av Susanna Öström - 3 februari 2009 20:08

    Jobbsökande, jobb, dagis, tänder och rulla runt!   Haha, vilken rubrik :-P    Jobbsökandet gick åt HELVETE. Känns fruktansvärt tråkigt. Först blev jag kallad på intervju angående en tjänst som ställföreträdande butikschef. Då lär de ju tyckt at...

Av Susanna Öström - 27 januari 2009 16:02

    Då var det dags då :-( Jag trodde ju att jag hade klarat mig, men nej då ca 1 vecka efter att första personen här hemma insjuknat så var det min tur. Blev små dålig i magen igår kväll, men trodde att det var lite för mycket fika bara när vi hade ...

Av Susanna Öström - 23 januari 2009 18:00

  Jajemen, två heelt olika saker, men allt på en gång.    Som jag skrivit tidigare så fick ju Albin magsjuka natten till Onsdag. Han har nu varit bra sedan onsdag morgon, och idag har han ätit istort sett som vanligt.  I går eftermiddag kom Kristian ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards