Direktlänk till inlägg 24 december 2008

Julafton

Av Susanna Öström - 24 december 2008 21:53



Julafton!Ja julafton är ju alltid en extra speciell dag, både för stora och små.
Vi var ju som alla nog vet i Kiruna hos svärföräldrarna. Det var kanon mysigt.
Vi vaknade alla runt 9 tiden och gick ner för att äta frukost.
Efter frukost så hade Albin och Elias varsit paket att öppna under granen. Elias var så duktig, han gick till granen och hämtade paketen och gav det ena till Albin och tog det andra själv.
Albin var väl inte så värst intresserad, men efter en stund och med lite hjälp av mamma och pappa så lyckades han få upp paketet, i det låg en jätte söt brandbil i trä :-) Elias fick en likadan, enda skillnaden var att Elias även fick lite godis i sin, Albin var dock för liten för det tyckte vi. 


Under dagen blev det lite pulka åkning för Albin, Elias, Farmor/Mormor, Kristian, mig och Qira. Väldigt skoj var det. Perfekt temperatur och MASSA snö, Kan man önska sig något mer en julafton?? Självklart hade jag för allt i världen velat ha min familj där också, men man får lära sig att när man har barn så är det inte bara en familj man tillhör. Trodde att det skulle bli mer känslomässigt jobbigt att vara utan min familj på julafton än vad det faktiskt blev. Gick riktigt bra.
Men nästa jul får jag fira med dem :-)


Efter pulka åkningen blev det lunch bestående av risgrynsgröt, som Albins faster Sandra hade kokat. riktigt god var den :-) 

Frammåt eftermiddagen började reseten av "folket" ramla in. Vi tittade på Kalle Anka, eller några av oss gjorde det i alla fall. Sen blev det middag med MASSA mat, Ovanligt va?!?!?
Så mätt man blev, haha man äter alltid FÖR mycket av maten på julbordet, men det är ju så gott.


Efter middagen började väntan på tomten för de små. De var såå spända av förväntan och när Qira helt plötsligt började skälla på något runt 19,30 tiden så insåg Hanna att tomten faktiskt var på väg in nu, och då blev hon helt sprallig.


Albin var tyvärr VÄLDIGT trött när tomten kom, men första paketet var han med fram och hämtade och han blev inte ens rödd för tomten. Jag vart chockad kan jag säga. Jag trodde verkligen att han skulle skrika hysteriskt.


MÅNGA
paket i alla storlekar och former blev det. Albin var heller inte nu så speciellt intresserad av att öppna paket. Men ett paket öppnade han helt själv och det var paketet med den blåa fina bobby caren som han fick av farmor, farfar och farbror :-)


Resten av kvällen bestod av massa prat, skratt och spel. Vi hade en riktigt trevlig dag/kväll.

Orkar inte lista upp vad alla paket innehöll men jag kan säga att det var MYCKET olika saker.


Ja det var en sammanfattning av våran urmysiga julafton 2008 i Kiruna.
Och en sak kan jag säga, vi fick en riktigt VIT jul :-)  



Önskar er en god jul och ett gott nytt år!



( BIlder får läggas in senare)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanna Öström - 24 februari 2009 22:13

    Idag firar jag och Kristian 3 år tillsammans :-) vi firar även 1 årig förlovning!Shit tiden går så fort så man hinner inte med.   Fast om man tänker efter så är det nog inte alltför vanligt att man när man varit tillsammans i knappt! 2 år har ba...

Av Susanna Öström - 17 februari 2009 14:32

Vad ska jag skylle på denna gång?!?   Kanske ska vara ärlig och säga att jag bara inte haft ork att skriva.  Här hemma råder i alla fall total kaos. I 1 vecka och 1 dag har vi nu varit utan badrum, jippie *not*  Det upptäcktes nämligen en avloppsläck...

Av Susanna Öström - 3 februari 2009 20:08

    Jobbsökande, jobb, dagis, tänder och rulla runt!   Haha, vilken rubrik :-P    Jobbsökandet gick åt HELVETE. Känns fruktansvärt tråkigt. Först blev jag kallad på intervju angående en tjänst som ställföreträdande butikschef. Då lär de ju tyckt at...

Av Susanna Öström - 27 januari 2009 16:02

    Då var det dags då :-( Jag trodde ju att jag hade klarat mig, men nej då ca 1 vecka efter att första personen här hemma insjuknat så var det min tur. Blev små dålig i magen igår kväll, men trodde att det var lite för mycket fika bara när vi hade ...

Av Susanna Öström - 25 januari 2009 21:26

 Vad tror ni? Nu under vecka så ska jag få reda på om jag fått nytt jobb eller inte, jag håller typ på att dööö av nyfikenhet, spänning men även förhoppning. Egentligen vill jag verkligen inte hoppas, då kommer jag bli så fruktansvärt ledsen om jag i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards